Máme veľkú záhradu. Tak prečo by sme mali kvôli svadobnej oslave platiť za cudzie priestory? Hovorí si stále viac mladých snúbencov, ktorí sa snažia udržať rozpočet svadby v čo najnižších cifrách. Svadba v záhrade znie lákavo.
Nemusíte si nič dopredu rezervovať, s miestom sa vám spájajú príjemné spomienky z detstva a vyhnete sa zložitému dochádzaniu. Doma je doma. Ale naozaj je váš dom alebo chalupa tým správnym miestom pre usporiadanie tak slávnostnej udalosti, ako je svadobná oslava alebo dokonca obrad? Než sa do organizácie pustíte, položte si týchto pár základných otázok.
1. Koľko hostí sa k nám zmestí?
Svadobná garden party vám ušetrí veľa peňazí aj starostí. Avšak len vtedy, keď chcete pozvať malý okruh najbližších priateľov a členov rodiny. Svadobné koordinátorky odporúčajú, aby ste na svadbu doma pozvali maximálne tridsať ľudí. Pri väčšom počte sa vám už oplatí investovať do prenájmu priestorov, ktoré sú na to špeciálne uspôsobené.
Odporúčame: Najväčší trend roku 2020: Manuál na ekologickú svadbu
2. Je zázemie našej záhrady naozaj vhodné?
Skôr, než sa do organizácie svadby na vlastnej záhrade pustíte, pozvite na miesto niekoho, kto už má s organizovaním svadby skúsenosti. Musíte totiž riešiť veľa praktických vecí, ako je dostatok toaliet, prívod elektrického prúdu, vhodné priestory na uskladnenie jedla, riadu, stoly a sedenie pre hostí i mokrý variant svadby.
Skúsená svadobná koordinátorka si prípadné komplikácie všimne na prvý pohľad a poradí vám, ako sa s nimi dá pracovať. Nedostatok toaliet vyrieši prenájom mobilného WC, ako záložný variant elektriny poslúži generátor, v daždi sa hostia schovajú pod veľký párty stan. Každá z týchto položiek ale niečo stojí. Radšej preto vezmite do ruky kalkulačku a spočítajte si, či si za výslednú čiastku radšej nekúpite prenájom priestorov, kde sa o podobné veci vôbec nemusíte starať.
3. Kto bude mať na starosti pohostenie?
Mamičky a babičky napečú koláčiky a možno aj svadobnú tortu. Kamarátky sa postarajú o drobné pohostenie a zeleninový šalát, známy mäsiar dodá mäso na gril. Svadobný raut si s pomocou rodiny a známych môžete poskladať sami, ale samotné jedlo je len začiatok. Niekto sa po celú dobu oslavy musí starať o doplňovanie mís, odnášanie špinavého riadu a dodávanie čistých pohárov.
Samozrejme, môžete túto úlohu prideliť niektorému z vašich hostí, najlepšie niekomu, kto sa živí ako profesionálny čašník alebo má skúsenosti z gastronómie. Tým ho však odsúdite na to, že si vašu oslavu vôbec neužije. Jednoduchším riešením je preto cateringová agentúra, ktorá zaistí ako samotné občerstvenie, tak profesionálov, ktorí sa budú starať o jeho distribúciu počas celého večera. Opäť je to ale ďalšia položka v svadobnom rozpočte.
Prečítaj si: Je svadobný koordinátor dôležitý pomocník alebo zbytočný luxus?
4. Kto zabezpečí hudbu a zábavu?
Kto bude večer púšťať hudbu, ktorá hostí nenechá sedieť? Kto sa postará o svadobné hry a zábavný program? Poproste niekoho zo svojich (spoľahlivých) kamarátov, aby sa ujal koordinovania slávnostného večera a hostia sa na neho mohli obrátiť s prípadnými otázkami.
Rozhodne sa nespoliehajte na to, že večer bude nejako plynúť. Nie vždy sa totiž spontánna zábava vydarí a vy predsa nechcete, aby sa hostia nudili. Aj neformálna svadba potrebuje svojho koordinátora, ktorý sa o všetko postará, zatiaľ čo vy si svoj veľký deň budete bez starostí užívať.
Neprehliadni: Svadobné trendy na rok 2020: Pusť sa do štýlového plánovania